Prelegenci

Karolina Antkowiak

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze na wydziale matematyki. Od 2000 roku na stałe związana z Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Pogorzeli jako nauczyciel matematyki, fizyki oraz przedmiotów zawodowych w technikum o profilu informatycznym. Autorka artykułów opublikowanych na łamach takich magazynów jak TIK w Edukacji oraz Dyrektor Szkoły, testerka sprzętu i oprogramowania. Uczestniczka jak i prowadząca warsztaty w projektach oraz na konferencjach na terenie całego kraju. Występowała na najważniejszych konferencjach dla nauczycieli i dyrektorów w całej Polsce m.in.: Kongres TIK w Edukacji, Ogólnopolskie Zloty Innowacyjnych nauczycieli i Dyrektorów, Lepsza Edukacja, Majowe Mrozy w Warszawie. Od września 2017 roku posiadająca tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. W marcu 2018 roku na zaproszenie Microsoft brała udział w międzynarodowej konferencji E2 Education Exchange w Singapurze. Trenerka i edukatorka, pasjonatka nowych technologii i programowania. Członkini grupy SuperBelfrzy RP. Autorka fanpage i blogu PANI Informatyk. Jej największym zainteresowaniem i hobby jest druk 3D, którym zajmuje się od 2013 roku. Szkoli młodzież i dorosłych omawiając tajniki zarówno sprzętu oraz druku 3D, jak i projektowania modeli przestrzennych. Współpracuje z firmą P.P.PAXER G. Papych z Ostrowa Wlkp.

Joanna Apanasewicz

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Jest autorką wielu scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, ale także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (wcześniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania), w projekcie Zaprogramuj Przyszłość (lider projektu: Fundacja Orange), członkini grupy Superbelfrzy RP, blogerka, prelegentka na wielu konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych.

 

Bartłomiej Bojarski

Doświadczony inżynier mający szeroką wiedzę z zakresu projektowania i budowy środowisk IT dla przedsiębiorstw, łączący w swojej pracy elementy wiedzy na styku biznesu i rozwiązań zaawansowanych. Na co dzień prowadzi dział zajmujący się wsparciem inżynieryjnym i zarządzaniem projektami w zakresie zawansowanych technologii informatycznych, opracowuje i projektuje infrastruktury wirtualizacji oraz chmur prywatnych i hybrydowych. Prowadzi szkolenia, webinaria i warsztaty techniczne skoncentrowane na nowych technologiach i ich implementacji w środowiskach IT. Zawodowo miłośnik rozwiązań chmurowych. Prywatnie pasjonat żeglarstwa morskiego i motoryzacji.

 

Agnieszka Borowiecka

Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Współautorka polskiej wersji Imagine Logo, lokalizacji podręcznika Intel Learning Series, supertrener tego projektu. 

Autorka wielu publikacji dotyczących wykorzystania TIK w nauczaniu różnych przedmiotów. Uczestniczy w pracach Komisji Zadaniowych Przedmiotowych Konkursów Informatycznych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów woj. mazowieckiego.

Maciej Borowiecki

Wicedyrektor ds. edukacyjnych Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Od 30 lat związany z doskonaleniem nauczycieli w zakresie informatyki i technologii informacyjnej. Jest współautorem programów Studiów Podyplomowych Informatyki dla Nauczycieli organizowanych przez IKN, CDN, MIM UW.

Przez wiele lat prowadził zajęcia na tych studiach, głównie z przedmiotów związanych z programowaniem. Uczestniczy w pracach Komisji Zadaniowej i Komisji Wojewódzkiej Przedmiotowego Konkursu Informatycznego dla uczniów gimnazjów woj. mazowieckiego, pełnił także funkcję wiceprzewodniczącego Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów.

Iwona Brzózka – Złotnicka

z wykształcenia polonistka, bibliotekarka i animatorka kultury. Przez 8 lat uczyła języka polskiego w szkole podstawowej w Warszawie. Ekspertka edukacyjna, trenerka, autorka materiałów edukacyjnych i popularyzatorka specjalizująca się w wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania i uczenia się. Współtwórczyni i koordynatorka programów Mistrzowie Kodowania i Mistrzowie Kodowania Junior dla Samsung Electronics Polska.

 Współzałożycielka i przedstawicielka Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog (wcześniej funkcjonującego pod nazwą Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania), które od 2017 r. realizuje wraz z Fundacją Orange projekty w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa Działanie 3.2 (edukacja cyfrowa ze szczególnym uwzględnieniem nauki programowania skierowana do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej). 

Prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji. Od 2017 r. członkini Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej (Fundacja Nowoczesna Polska). Mastertrenerka w programie Cybernauci realizowanym przez Fundację Nowoczesna Polska. Od 2014 r. zaangażowana w organizację Tygodnia Kodowania w Polsce. Od 2017 r. współpracuje z Centrum Projektów Polska Cyfrowa w zakresie wsparcia eksperckiego dla 3. osi POPC. Jest członkinią Rady Programowej Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych. W 2017 i 2018 r. znalazła się ogłoszonej przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych liście 100 osób szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce.

 

Jacek Chwirot

Członek zarządu C-TEC SOLUTIONS Sp. z o.o. Od 10 lat związany z branżą IT. Zainteresowany zawsze nowymi technologiami i ciekawostkami branżowymi. Projektował WLAN w wielu szkołach, kampusach, muzeach… W C-TEC SOLUTIONS jest odpowiedzialny za to by oferta wychodziła naprzeciw oczekiwaniom klientów. Związany z markami takimi jak: Synology, EnGenius, Ever, 8Level, Zortax, Cyberpower, Sophos, Ernitec, Linkbasic, Vcloudpoint, Planet.

Prywatnie mąż i dumny ojciec 3ki kochanych dzieci, pasjonat militariów, fortyfikacji i oczywiście sprzętu IT.

Anna Cieślarczyk

nauczyciel mianowany, egzaminator. Od sześciu lat uczy matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 58 w Poznaniu. Trenerka Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog  (wcześniej Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania), trenerka i mentorka w projekcie Zaprogramuj Przyszłość (lider projektu: Fundacja Orange). Pasjonatka programowania i nowych technologii w edukacji. Jest współautorką kilku innowacji pedagogicznych wprowadzających naukę programowania w szkole podstawowej. Od 2018 roku powróciła do nauczania chemii. Prowadzi w swojej szkole liczne projekty edukacyjne łączące naukę tych trzech przedmiotów.  Jest współautorka programów kół zainteresowań: „Do Roboty”, „Być jak pogromcy Enigmy” czy „Matematyczno-informatyczna Przygoda 3D czyli od projektowania po gotowy model”. Łączy naukę chemii i matematyki z przyjemnością, której dostarcza jej cyfrowy świat.

prof. dr hab. Stanisław Dylak 

Wybitny pedagog i pedeutolog.

Kierownik Zakładu Pedeutologii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Autor trzech monografii: Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania oraz Projektowanie programów szkolnych dla szkół artystycznych. Redaktor i współredaktor siedmiu prac zbiorowych. Poza tym opublikował ponad 100 artykułów w czasopismach naukowych.

Jego zainteresowania naukowe związane są mediami, kształceniem nauczycieli, kulturą wizualną, programami nauczania. Kierował zespołem, który opracował pierwszy w Polsce program kształcenia nauczycieli przyrody dla zreformowanej szkoły podstawowej, realizowany obecnie na UAM. Prowadził kilka projektów międzynarodowych w ramach programów PHARE, trzy z nich dotyczyły edukacji przyrodniczej i kształcenia nauczycieli w tym zakresie, jeden projekt dotyczył programów szkolnych, jeden zastosowania technologii informacyjnych w kształceniu uniwersyteckich kadr administracyjnych. Poza działalnością akademicką interesuje się tworzeniem materiałów dydaktycznych. Był inicjatorem oraz współtwórcą ponad dwudziestu filmów o szkołach w Europie, z czego większość dotyczyła szkół alternatywnych. Niektóre z tych filmów były prezentowane w programie I TVP.

Dwukrotnie uczył w amerykańskim uniwersytecie UNI – University of Northern Iowa, w Stanie Iowa, USA (studia nad mediami) oraz jako visitng scholar w Uniwersytecie w Lubbock, Texas, USA. Jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji – organu pomocniczego Ministra Edukacji Narodowej.

W trudach pracy i radościach codziennego życia towarzyszy mu żona Hanka. Ma dwóch synów, a także wnuka Piotra i wnuczkę Anię. Poza żoną i całą rodziną, zakochany w koniach.

Norbert Frańczuk

Nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Nr 1 im. Henryka Sienkiewicza. Microsoft Innovative Educator Expert. Entuzjasta Minecrafta, robotyki i druku 3d. Prezes Stowarzyszenia Sapere Aude. Prywatnie żeglarz morski.

 

 

 

 

Łukasz Gierek 

Nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu. 
Wykładowca Akademicki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach .
MIEExpert (Microsoft Innovative Educator Expert), MIEFellow, pierwszy polski gospodarz TweetMeet.
Uczestnik, trener i prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach dla nauczycieli (Toronto, Singapur, Ateny, Wiedeń, Sarajewo)
Nie jest satysfakcjonujące uczenie technologii dla samego jej poznania. Jak ją wykorzystać w życiu, aby ułatwić sobie codzienne obowiązki? 
Od wielu lat pracuje wspólnie z młodzieżą nad sposobami wykorzystania najnowszych gadżetów. Szybkość zmieniającej się technologii zmusza go do ciągłego wyścigu. Jak zostać w nim zwycięzcą? Cały czas stara się odnaleźć odpowiedź na to pytanie. Z zamiłowania kreator serwisów internetowych i aplikacji bazodanowych. Reklama, grafika, kodowanie, druk 3D. Lubi to!  Fascynuje go nauczanie immersyjne z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR) . 
Prywatnie zaangażowany futbolista i niezmordowany kibic. Uwielbia spotykać się z ciekawymi ludźmi.
Pomysłodawca platformy eduheroes.org
 

Iwona Grabarczyk-Mizerska

Od blisko dziecięciu lat związana z edukacją najmłodszych. Logopeda oraz współautorka warsztatów i projektów multimedialnych realizowanych w przedszkolach i szkołach podstawowych. Apple Distinguished Educator na warsztatach i szkoleniach dla nauczycieli.
 
 
 
 
 
 

Krzysztof Grabowski

Od ponad 6 lat jako trener ICT prowadzi szkolenia w oparciu o standardy DIGCOMP. Jest również certyfikowanym egzaminatorem ECCC.
W swojej pracy zajmuje się wspieraniem organizacji w rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników. Współpracuje z wieloma organizacjami z sektora B2B oraz EDU. W prowadzonych projektach miał okazję pracować z markami z branży nowych technologii takimi jak Apple Polska, Cortland, Cisco Meraki, LEGO, Wonder Workshop, Duckie Deck, Explain Everything, LoFi, ScottieGO.
Przez 3 lata, jako Apple Solution Expert, realizował wdrożenia sprzętu oraz oprogramowania Apple w firmach i instytucjach edukacyjnych, prowadząc szkolenia techniczne i metodyczne.
W wolnym czasie propaguje rozwiązania Apple i wykorzystania iPada w edukacji. Tworzy kursy w iTunes U oraz cyfrowe podręczniki iBooks. Jego misja to wspieranie szkół w rozwoju kompetencji cyfrowych nauczycieli i walka z wykluczeniem cyfrowym.
 

Jacek Hadryś

Business Development Specialist. 

Intel

Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Swoją karierę zawodowa w branży IT rozpoczął w 1996 roku w JTT Computer. Z Intelem związany od 2004 roku. Początkowo odpowiedzialny za współpracę Intela z polskimi producentami oprogramowania, za koordynację działań firmy z wybranymi przedstawicielstwami światowych producentów komputerów i serwerów w Polsce. Obecnie zajmuje się upowszechnianiem wybranych rozwiązań biznesowych na rynku pc client.

 

Adam Jurkiewicz

haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.

Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich – dostępnego na stronie http://free-desktop.pl

Twórca i prowadzący portalu https://python.szkola.pl – zajmuje się tam wsparciem dla nauczycieli informatyki i oswajaniem Pythona w szkołach. Pisze scenariusze lekcji, darmowe oprogramowanie, inspiracje i kursy dla początkujących.

Twórca portalu http://robotyka.cyfrowaszkola.waw.pl – środowiska do sterowania robotami na ekranie w oparciu o projekt Open Source Reeborg – Blockly i Python.

Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich „otwartych” rozwiązań. Prywatnie – miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży jeśli tylko ma okazję.

Najczęściej spotykany na Facebook: https://www.facebook.com/adam.jurkiewicz.superbelferRP

Ewelina Kaczałka

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu dodatkowo oligofrenopedagog i animator czasu wolnego dla dzieci. Na codzień w swojej pracy wykorzystuje nowoczesne technologie w postaci iPada, Ozobotów, Photona. Dzięki nim dzieci mogą już od najwcześniejszych lat poznawać i przyswajać techniki programowania.

 

 

 

Agata Kapica

Manager Programu Microsoft dla Edukacji

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na wydziale Ekonomii oraz Zarządzania.

Do zespołu polskiego oddziału Microsoft dołączyła w 2013 roku. Pełni funkcję Managera Programu Microsoft dla Edukacji, odpowiadając za programy dla nauczycieli oraz szkół, między innymi Microsoft Innovative Educator Expert, Microsoft Showcase School, Szkoła w Chmurze Microsoft.

 

 

Jacek Kawałek

Nauczyciel informatyki  w Zespole Szkół Nr 1 im H. Sienkiewicza w Kołobrzegu. Z zawodu elektryk. Dwu letnia służba wojskowa w Bałtyckiej Brygadzie Wojsk Ochrony Pogranicza w Koszalinie. Ukończył WSInż w Koszalinie na kierunku Technika i Informatyka na Wydziale Mechanicznym, oraz Grafikę Komputerową na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych. W zawodzie nauczyciela od 1992 roku. Jest twórcą projektu KOŁOBRZEG 3D mającego na celu zainteresowanie uczniów i mieszkańców Kołobrzegu historią  miasta, które praktycznie całkowicie zniszczyły wojny. W projekcie  technologia 3D wykorzystywana jest zarówno do modelowania, druku 3D i animacji. Jest współtwórcą szkolnej telewizji SIENKIEWICZ TV, wiceprezes Stowarzyszenia SAPERE AUDE działajacego na rzecz młodzieży oraz współorganizator konferencji dla nauczycieli  OD BECIKA KAŻDY KLIKA. W roku 2018 – przez PTI, został zapisany na listę 100 osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce. Lubi tańczyć, śpiewać i grać na gitarze.

 

Grażyna Kędzia

nauczyciel kontraktowy. Uczy matematyki i zajęć  komputerowych w Szkole Podstawowej nr 58 w Poznaniu. W ramach  ogólnopolskiego programu Mistrzowie Kodowania prowadzi dla uczniów  zajęcia z programowania w języku Scratch i App Inventor. Bierze udział w  projekcie Szkoła z Klasą 2.0 oraz uczestniczy w kursach on-line  dotyczących wykorzystania nowych technologii w edukacji. Trenerka Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog  (wcześniej Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania), trenerka i mentorka w projekcie Zaprogramuj Przyszłość (lider projektu: Fundacja Orange). Propaguje ideę nauki kodowania wśród dzieci i młodzieży, a także prowadzi szkolenia dla nauczycieli

 

Grażyna Koba – Migra Sp. z o.o.

Autorka ponad 80 publikacji z dziedziny edukacji informatycznej, w tym ponad 30 podręczników do przedmiotów informatycznych nauczanych na wszystkich etapach edukacyjnych (od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej i ponadpodstawowej). Od 1999 roku jej podręczniki cieszą się dużym uznaniem wśród nauczycieli i uczniów w całej Polsce. W tym roku mija właśnie 20 lat od wydania jej pierwszego podręcznika („Informatyka podstawowe tematy. Nie tylko dla gimnazjum” – podręcznika dla uczniów gimnazjum, nowopowstałej wówczas szkoły).

Z wykształcenia jest informatykiem (ukończyła Wydział Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej). Wiele lat pracowała w szkole jako nauczyciel informatyki. Utworzyła, jedną z pierwszych w Polsce, autorskich klas informatycznych. Jej uczniowie zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach krajowych i międzynarodowych. Była doradcą metodycznym i konsultantem informatyki. Uczestniczyła w pracach zespołów doradczych MEN w zakresie edukacji informatycznej.

Za twórcze inicjatywy i aktywny udział w rozwoju edukacji informatycznej w Polsce otrzymała nagrodę Towarzystwa Szkół Twórczych oraz Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP. W 2018 roku została wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych i zaliczona do grona stu osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce.

Lubi podróżować, przebywać nad morzem, tańczyć, czytać książki i malować.

 

Mateusz Koman

Entuzjasta nowych technologii.

Posiada wieloletnie doświadczenie przy organizowaniu i realizowaniu projektów społeczno-kulturowych. Założyciel i redaktor czasopism młodzieżowych, koordynator i autor licznych warsztatów promujących szeroko rozumianą edukację i technologię.

Obecnie, pod skrzydłami EduSense, prowadzi  szkolenia i warsztaty nauczycieli z elementów programowania wykorzystując robota edukacyjnego Ozobot.

 

 

Dawid Łasiński – Pan Belfer – nauczyciel z internetów 

Jestem dyplomowanym nauczycielemchemii z ponad 12 letnim stażem. Uczyłem głównie w gimnazjum, ale również w szkolepodstawowej. Teraz, po reformie, uczę w szkole branżowej, technikum i liceum.

OSIĄGNIĘCIA

– twórca postaci „Pan Belfer – nauczyciel z Internetów”, dzięki której mam szansę z wykorzystaniem mediów społecznościowych takich jak YouTube, Facebook, Instagram uczyć chemii i nie tylko. Zarażam w ten sposób uczniów pasją do nauki.

Mój kanał na YouTube ma już ponad 20 000 subskrypcji, prawie 600 000 wyświetleń i 6 mln. minut spędzonych z moimi filmami. Moje działania i zaangażowanie spowodowały że:

  • należę do grupy innowacyjnych nauczycieli SuperBelfrzyRP- posiadam tytuł Microsoft Innovative Educator Expert i jestem członkiem społeczności MIEE Polska
  • występowałem na najważniejszych konferencjach dlanauczycieli i dyrektorów w całej Polsce m. in.: Ispir@cje, Kongresy TIK w Edukacji, Ogólnopolskie Zloty Innowacyjnych Nauczycieli, Lepsza Edukacja, Majowe Mrozy w Warszawie
  • prowadzę autorskie rady szkoleniowe i warsztatowe dla nauczycieli ze szkół w całej Polsce
  • Współpracuję z firmami wspierającymi edukację np. VULCAN, wydawnictwo MAC, wydawnictwo OPERON, platformą edukacyjną NUADU
  • jestem autorem artykułów dla czasopisma „TIK w Edukacji”- stworzyłem Szkolne Koło Filmowe, z którym razem z uczniami zdobyliśmy wiele nagród i wyróżnień
  • założyłem Młodzieżową Telewizję Kulturalną CoolturalnaTV
  • na działania filmowe z młodzieżą udało mi się pozyskaćponad 50 000 zł od lokalnych sponsorów
  • jestem autorem artykułów i webinarów o różnorodnej tematyce dla „TIK w Edukacji”, Microsoftu, EDUmoc Wydawnictwa Operon, Wydawnictwo MAC itd.
 

Dorota Madej

Z wykształcenia socjolog i manager kultury. Doradca i trener w firmie Cortland, zajmująca się wdrażaniem rozwiązań edukacyjnych Apple w szkołach. Od wielu lat prowadzi prezentacje oraz warsztaty dla nauczycieli i dyrekcji szkół, wspierając ich w zastosowaniu technologii w procesie dydaktycznym.
 
 
 
 
 
 
 

Agnieszka Marciniak

Absolwentka Politechniki Gdańskiej, a dokładniej Matematyki Stosowanej. Kochała liczby tak mocno, że przez cztery lata pracowała jako nauczyciel akademicki. Potem wyruszyła na poszukiwania nowoczesnych technologii. Efekt? Dziś Agnieszka jest project managerem w Learnetic, wcześniej piastowała stanowisko redaktorki treści edukacyjnych.

 

 

dr Jan Polak

prodziekan ds kierunku informatyki oraz autor i menedżer szkoleń e-learningowych z j. angielskiego w Górnośląskiej Wyższj Szkole Handlowej w Katowicach.  Od lat animator Technologii Informatycznej w edukacji. Od 2011 r. Apple Education Mentor, wcześniej Partners in Learning Manager firmy Microsoft.

Aktywny trener profesjonalnych zastosowań technologii informatycznych w biznesie. Pomysłodawca rozwiązań typu E-szkoła np. w woj.opolskim. Współautor  projektu pilotażowego z MENiS dot. zdalnego nauczania dzieci Obywateli Polskich Czasowo Przebywających za Granicą.

Wiecej : https://pl.linkedin.com/in/jan-polak-89935229

 

prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski

pedagog specjalny, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy) oraz kompetencji i warunków pracy nauczycieli. Jego zainteresowania badawcze związane są zagadnieniami: tradycyjnych i nowych zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży (np. cyberprzemoc, hazard i hazard online) .

Był reprezentantem Polski w konsorcjum międzynarodowym badaczy cyberprzemocy (COST IS801), IS1210 dotyczącego wpływu wyglądu i wizerunku online na funkcjonowanie i zdrowie młodzieży oraz COST CA16297 European Network for Problematic Usage of the Internet. Problematic use of the internet (PUI). Autor wielu publikacji, w tym pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011) oraz książki „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży” (Impuls, 2012). Koordynator polskiej części badań EU Kids Online 2018.

Artur Rudnicki

Konsultant Microsoft dla Edukacji

Wicedyrektor w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. 

Nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest organizatorem cyklu ogólnopolskich konferencji dla dyrektorów szkół i nauczycieli na temat: „Nowoczesne technologie IT w cyfrowej szkoły i administracji publicznej”. Od 2005 roku szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, gdzie szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (szkoła została włączona do grona najbardziej innowacyjnych szkół z całego świata). Zdobył tytuł Microsoft Innovative Expert Educator Fellow oraz Master Trainer.

Pełni rolę egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz egzaminu w zawodzie technik informatyk. Od czterech lat jest powoływany jako przewodniczący zespołu egzaminatorów przez OKE Warszawa do prac komisji, która sprawdza praktyczny egzamin w zawodzie technik informatyk. Jest autorem komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk.

Posiada tytuł MCP (Microsoft Certified Specialist), MOS (Microsoft Office Specialist) oraz MCE (Microsoft Certified Educator). Pracuje i rozwija serwerowe rozwiązanie dla szkół, tzw. Cloud Collection.  Zainteresowania: mocna muzyka, sport (w szczególności piłka ręczna), nowe technologie.

 

 

Joanna Siedlecka

Logopeda z wykształcenia, studiowała na Uniwersytecie Gdańskim. Była terapeutą w wielu placówkach edukacyjnych i pracowała z pacjentami w różnym wieku. W wolnej chwili najchętniej gra w siatkówkę i spotyka się ze znajomymi.

 

 

 

Ewa Sumowska

nieuleczalna pracoholiczka, nauczycielka (matematyki), wykładowczyni (IT), przedsiębiorczyni, aktywistka społeczna, radna osiedlowa,
koordynatorka regionalna ECDL w regionie Poznań (województwo lubuskie i wielkopolskie), członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Polskiego Towarzystwa  Technologii i Mediów Edukacyjnych…

 

 

 

Joanna Szczecińska

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, informatyki, tyflopedagog i oligofrenopedagog. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. Pasjonatka nowych technologii w edukacji. Autorka scenariuszy zajęć „ Koduj z Klasą” z programowania w języku Scratch 2.0 skierowanych dla nauczycieli szkół podstawowych, autorka koncepcji narzędzia dydaktycznego w postaci Maty Edukacyjnej i współautorka programu i scenariuszy zajęć w ramach programu Mistrzowie Kodowania Junior. Uczestniczka i trenerka programu Mistrzowie Kodowania. Ciągle poszukuje nowych bodźców, kocha zdobywać nowe umiejętności i podejmować nowe wyzwania. W pracy z uczniami stosuje atrakcyjne i angażujące metody pracy. Zainteresowania: muzyka, gry logiczne, turystyka. W wolnych chwilach lubi czytać książki i spacerować z psem.

 

Cecylia Szymańska

absolwentka socjologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Do zespołu polskiego oddziału Microsoft dołączyła w 2010 roku. Pełni funkcję Dyrektora ds. Edukacji, realizując politykę Microsoft w obszarze edukacji, zarówno na rynku szkolnictwa niższego, jak i wyższego. Odpowiedzialna za relacje z rządem w tym zakresie, kształtowanie strategii firmy, budowanie komunikacji. Ma doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi i lokalnymi programami edukacyjnymi (Partners in Learning, Microsoft inEducation, Shape the Future, Szkoła w Chmurze, Szkoła Nowych Technologii, platformy regionalne) koncentrującymi się na wykorzystaniu najnowszych rozwiązań IT w szeroko pojętej edukacji. Rozwija innowacyjne projekty informatyczne oraz buduje środowiska innowacyjnych nauczycieli i edukatorów. Współpracuje z instytucjami publicznymi szczebla centralnego i regionalnego oraz placówkami edukacyjnymi w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i zarządzaniu edukacją.

Wcześniej prowadziła linię biznesową edukacja w firmie Young Digital Planet S.A. gdzie współtworzyła i wprowadzała na rynek prekursorskie rozwiązania elektroniczne. Z rynkiem edukacyjnym związana ponad 15 lat.

Jacek Świątek

Z wykształcenia dziennikarz, publicysta i redaktor, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Na co dzień prawa ręka marketingu w firmie Learnetic SA tworzącej technologie i rozwiązania wspierające edukację. Od początku swojej kariery zawodowej związany z nowymi mediami, technologiami i nowatorskimi rozwiązaniami stosowanymi w szkolnictwie.

Prywatnie wielki fan dobrego designu i zaskakującej estetyki, a także tematów związanych z nowoczesną urbanistyką.

 

Mariusz Utkowski

 
Nauczyciel w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu.
Microsoft Innovative Educator Expert.
 
Grafika nie stanowi dla niego tajemnic. Doświadczenia prowadzone wspólnie z młodzieżą doprowadziły jego sposoby posługiwania się nowoczesnymi technologiami do perfekcji. 20 letnie doświadczenie w pracy pedagogicznej zaowocowało powstaniem wielu wspaniałych produkcji graficznych. Firmy bardzo chętnie korzystają z jego pomysłów na oprawę graficzną dla swoich przedsięwzięć. Praktyk czynnie współpracujący z różnymi firmami w dziedzinie grafiki komputerowej. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi. Przeprowadził wiele szkoleń dla dorosłych i młodzieży z zakresu połączenia nowoczesnych technologii i oprogramowania graficznego. Prywatnie wielbiciel snowboardu i paralotniarstwa.

Aleksandra Wielgus

Pedagog, od 11 lat prowadzi przedszkole na warszawskiej Sadybie. Edukuje nauczycieli w  obrębie edukacji medialnej. Współtworzy projekty multimedialne dla przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych.
 
 
 
 
 
 
 
 

Magdalena Wartel

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej z 19-letnim stażem, oligofrenopedagog, terapeuta, nauczyciel dyplomowany w Szkole Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu. W pracy z maluchami z powodzeniem stosuje technologie informacyjno – komunikacyjne, uczy podstaw programowania wykorzystując robota OZOBOT, iPada oraz aplikacje edukacyjne, również w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Należy do grupy nauczycieli programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. Prywatnie pasjonatka jazdy na nartach, kinomanka i mól książkowy

 
 

Janusz Wierzbicki

Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia (nie tylko dla nauczycieli) m.in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Trener w programach: MIE oraz w programie APD. Współorganizator Ogólnopolskich Zjazdów dla Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach, obecnie Majowych Mrozów w Warszawie – ogólnopolskiej konferencji dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem TIK w edukacji. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach i spotkaniach dotyczących wykorzystania nowych technologii w uczeniu się i nauczaniu. Współautor wielu materiałów dydaktycznych i scenariuszy zajęć – m.in. dla Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych, programu Mistrzowie Kodowania, elektronicznego podręcznika przygotowanego przez MEN. Współtwórca i autor magazynu EduFakty – Uczę Nowocześnie, dwumiesięcznika o zastosowaniu nowych technologii w nauczaniu, w którym pełnił rolę zastępcy redaktora naczelnego. Członek Zespołu ds. strategii przy Ministrze Edukacji Narodowej w latach 2014-1015 oraz gość stały Rady ds. Informatyzacji Edukacji, w ramach której brał m.in. udział w pracach nad nową podstawą programową nauczania informatyki. Za działalność na rzecz edukacji informatycznej otrzymał Medal Komisji Edukacji Narodowej (2007) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2011). Wyróżniony został również w 2017 roku przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych. Autor serii Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych wydawnictwa Nowa Era.

Sylwester Zasoński

Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej.

Ekspert w zakresie wdrażania i wykorzystania technologii w edukacji. Członek Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Członek grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP. Autor kursów Operon i materiałów edukacyjnych w zakresie programowania, robotyki i TIK.

Ambasador Scientix i STEM Alliance. Microsoft Innovative Educator Expert. Autor bloga jedynkakoduje.blogspot.com.

 

Konferencja w Nowym Tomyślu K@SSK